„>

MyWebGrocer

Nowy kurs pioniera

MWG (a.k.a. MyWebGrocer) to amerykańska firma, która przez swój gwałtowny rozwój zagubiła idee, jakie przyświecały jej na początku. Teraz zmierzenie się z młodszymi graczami na rynku i prześcignięcie ich komunikacji wymagało więcej, niż tylko skupienia się na produkcie – i to rozpoczęło proces stawania się marką.

BRANŻA / LOKALIZACJA

Platforma do e-handlu dla sklepów spożywczych / Winooski, VT, USA

ZAKRES PRAC

Communication Analysis / Communication Design / Visual Identity / Print Design / Web Design & Development

Wyzwanie

Nowy system identyfikacji MWG musiał odzwierciedlać progresywne nastawienie tej marki i w zdecydowany sposób odróżnić ją od konkurencji.

Podczas kilku intensywnych dni, w głównej siedzibie MWG w Vermont, mieliśmy okazję spotkać przedstawicieli każdego z działów. Dzięki temu byliśmy w stanie zbudować pełny obraz skomplikowanego “ekosystemu”, jaki oferuje MWG.

Praca z zespołem firmy MWG była czystą przyjemnością. Ich zaangażowanie i głęboka szczerość pozwoliły niemal natychmiast zbudować podwaliny pod nową strategię komunikacji marki.

Udało nam się zaprojektować język wizualny, który w niemal namacalny sposób opisuje złożoność platformy oferowanej przez MWG.

Przekładając tę identyfikację na nośniki druku, dodaliśmy kilka drobnych, ale stanowczych wytłoczeń, które jeszcze lepiej podkreśliły jej namacalny charakter.

Ścisła współpraca z MWG dotyczyła również zniwelowania przesadnej komplikacji opisów, a także uproszczenia korzystania z samej strony. Do osiągnięcia tych celów przyłożyła się nowa identyfikacja, której pełny potencjał został wykorzystany w formie animacji i infografik.

To nie był koniec wyzwań. MWG ma własne centrum badawcze, które zostało nazwane “MILL” (MWG Innovation and Learning Labs). Jego istotność dla całej marki musiała zostać wyrażona poprzez specjalnie pod nią zaprojektowany system wizualny.

MWG zaangażowało agencję Necon, by zajęła się repozycjonowaniem naszej marki, zarówno w sferze handlu spożywczego detalicznego, jak i produktów szybkozbywalnych. Od samego początku wiedzieliśmy, że wybraliśmy właściwego partnera do tego zadania. Necon był w stanie zmodernizować naszą markę z użyciem wielu narzędzi agencyjnych. Nie do przecenienia jest zaangażowanie, jakim wykazał się Necon, a także jego zdolność do wsłuchania się w nasze potrzeby – nie wspominając o roli obiektywnego trenera asystującego nam w drodze dalszego rozwoju.

ERIC HEALY, DYREKTOR GENERALNY

Kontakt